وقت سفارت فرانسه

نحوه اخذ وقت سفارت فرانسه

وقت سفارت فرانسه

نحوه اخذ وقت سفارت فرانسه

  • ۰
  • ۰

اخذ اقامت ترکیه

اقامت ترکیه

یکی از آسانترین و ارزانترین راههای اخذ اقامت ترکیه، تحصیل در دانشگاهها و مدارس این کشور است. افراد زیادی در سالهای اخیر با تحصیل در ترکیه، اقامت بلند مدت این کشور را دریافت کرده اند. هزینه تحصیل در ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و آسیایی بسیار پایین است و همین موضوع باعث شده تا در سالهای اخیر، این کشور تبدیل به یکی از مهمترین مقاصد تحصیلی در بین دانشجویان بین المللی شود. همچنین، پروسه درخواست ویزای تحصیلی ترکیه، خیلی پیچیده نیست و در کمتر از یک ماه، ویزای دانشجویی برای متقاضیان صادر می شود. از بین روشهای اخذ اقامت ترکیه، تحصیل در ترکیه بهترین روش است و در کوتاهترین زمان می توانید برای اقامت ترکیه درخواست دهید.

ترکیه، یکی از بهترین سیستم های آموزشی را در جهان دارد و پیرو روش فرآیند بولونیا می باشد. دوره های آموزشی در ترکیه از پیش دبستانی شروع می شود و تا مقاطع مختلف دانشگاهی امکان پذیر است. آموزش ابتدایی در ترکیه به صورت اجباری است و تمامی شهروندان باید آن را سپری کنند. دانش آموزان از سن 14 تا 18 سالگی دوره های متوسطه و هنرستان را پشت سر می گذراند و با در دست داشتن مدرک دیپلم، می توانند برای تحصیل در دانشگاه اقدام نمایند. طول دوره های کاردانی در ترکیه 2 سال، مقطع لیسانس 4 سال، کارشناسی ارشد، 2 سال و مقطع دکتری 3 الی 5 سال است که برای دریافت اقامت ترکیه، لازم است در یکی از این مقاطع در دانشگاههای ترکیه تحصیل کنید.

 

اقامت ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل

اگر قصد دارید اقامت دائم ترکیه را با کمترین هزینه بگیرید، توصیه می کنیم از همین حالا شروع به یادگیری زبان انگلیسی نمایید، چرا که تنها با تسلط بر زبان ترکی می توانید از دانشگاههای دولتی ترکیه پذیرش بگیرید و با هزینه های ناچیز به تحصیل بپردازید. بخصوص اگر قصد تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را دارید، باید مدرک زبان ترکی داشته باشید و در آزمون ورودی شرکت کنید. به طور کلی برای دریافت اقامت ترکیه از طریق تحصیل باید مدرک آیلتس 6.5 یا بیشتر داشته باشید تا بتوانید پذیرش و ویزای تحصیلی بگیرید. بهترین دانشگاه های ترکیه، عبارتند از: دانشگاه ملی فنی خاورمیانه (METU)، دانشگاه بوسفور دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه های بیلکنت، سابانجی و کوچی که این سه مورد آخر از موسسات آموزش عالی خصوصی ترکیه هستند و شهریه های بالایی در مقایسه با دانشگاههای دولتی این کشور دریافت می کند.

 

مهاجرت تحصیلی و اقامت ترکیه

هزینه اقامت ترکیه و تحصیل در دانشگاه‌های آن

اقامت ترکیه با تحصیل در دانشگاههای این کشور، در مقایسه با سایر روشهای مهاجرتی، بسیار ارزان است، به خصوص اگر موفق به اخذ پذیرش از دانشگاههای دولتی این کشور شوید. هزینه متوسط سالانه تحصیل در دانشگاههای دولتی ترکیه 1200 دلار، دانشگاه های خصوصی 12 هزار دلار و دانشگاه های علوم پزشکی 20 هزار دلار است. در صورتی که واجد شرایط بورسیه تحصیلی باشید، تحصیل رایگان در ترکیه امکان پذیر خواهد بود و این بورسیه ها علاوه شهریه دانشگاه، سایر هزینه های زندگی را نیز پوشش می دهد. توجه داشته باشید، با دریافت کارت دانشجویی، اقامت ترکیه به صورت موقت و بلند مدت به دانشجویان، اعطا می شود ولی در صورتی که به دنبال اقامت پس از تحصیل در ترکیه هستید، باید بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی، در شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوید و پس از 5 سال زندگی و کار در ترکیه، قادر به درخواست اقامت دائم ترکیه و حتی حق شهروندی این کشور خواهید بود.

  • ۹۹/۰۳/۱۶
  • حامد کامیار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی